خدمات کمیته امداد در بستر امداد هوشمند ارائه می شود
به گزارش سایت خبری کمیته امداد؛ محمد صیادی در نشست آموزشی مددکاران که در کمیته امداد استان قزوین برگزارشد، بیان کرد: در گذشته مددکاری به صورت فردی صورت می گرفت ولی در حال حاضر مددکار با رویکرد اجتماعی پیگیری می شود.
وی ادامه داد: زندگی ماشینی و الزامات آن موجب بروز مشکلات و دغدغه های جدیدی شده است که توجه و اهمیت مددکاری را در جامعه هرچه بیشتر کرده است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: مددکاری اجتماعی امکان برخورداری افراد از فرصت های موجود در جامعه را برای سایر اشخاصی که با انواع محدودیت ها روبرو هستند را فراهم ساخته است.
وی افزود: افراد مختلف شرایط متفاوتی دارند که مددکاری اجتماعی می تواند این ناهمسانی را با مهارت و توانایی خود پوشش دهد و توانایی مهارت حل مسأله را به دیگران بیاموزد که نتیجه اقدامات مددکار را در افزایش عزت نفس، خودآگاهی افراد، دگرگاهی و همچنین حضور آنها در سایر مشارکتهای اجتماعی شاهد خواهیم بود.
صیادی اعلام کرد: در استان قزوین 69 مددکار با مراکز نیکوکاری و 59 مددکار با کمیته امداد امام خمینی (ره) همکاری دارند که در برنامه آموزشی یک روز تلاش کردیم فرایند آموزش درخواست را به مددکاران آموزش دهیم.
وی گفت: خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) در بستر سامانه "امداد هوشمند" ارائه می شود که روند دریافت، پیگیری و ارائه خدمات را هرچه شفاف تر کرده و با توجه به اتصال به برخی سامانه های دیگر کشور ضریب خطا را به شدت کاهش می دهد.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین اظهارکرد: ارائه خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) براساس دهک های تعیین شده سازمان هدفمندی یارانه ها ارائه می شود از این رو به دهک های یک تا سه خدمات حمایتی و دهک های یک تا پنج خدمات اشتغال زایی ارائه می شود.
وی یادآورشد: ارائه خدمات از طریق پنجره واحد، دسترسی آسان برای انجام استعلام های لیست گیری خدمات و ... از مزایای رویکردهای استفاده از سامانه امداد هوشمند است.
انتهای پیام/س